US roundtrip | New York, Washington en Philly

Korte trips waarin het lijkt alsof ik weken weg ben geweest zijn m’n lievelings. Geen gedoe met werk afzeggen, zoveel mogelijk zien en toch een vakantiegevoel hebben. Zo ben ik dit jaar 10 dagen in Indonesië geweest, heb ik in een weekend Zwitserland doorgecrosst en nu ging ik voor een US roundtrip, om zowel New York als Washington én Philadelphia te bezoeken. Here we go!

US roundtrip | Times square

NEW YORK | US roundtrip

Veel lopen
New York had ik al 3 keer eerder bezocht. Dat betekent dat ik redelijk rustig kan genieten van de stad. Mijn reisgenoot en lieve zusje is er echter voor het eerst. Times Square, Central Park moeten dus wel even worden afgetikt. De eerste dagen verblijven we dan ook in Mid Town. Ideaal om veel van de must sees te zien. Op dag 1 lunchen we in Central Park met 30 graden, schieten foto’s op Times Square, wandelen over een voor Pasen afgezet 5th Avenue en hebben na 20 km lopen geen energie meer voor een uitgebreid diner.

Op dag 2 begint het wandelen weer van voor af aan. We lopen vanaf Central Park helemaal naar Soho, om daar een beetje te shoppen en écht lekker vegan te lunchen, via Washington Square Park lopen we het hele stuk vervolgens weer terug. Een effectief dagje sight seeing…

US roundtrip | brooklyn bridgeUS roundtrip | central parkUS roundtrip | 5th avenue new yorkUS roundtrip | central park 2

Greyhound
Er zijn vele manieren om je tussen de verschillende steden en staten te verplaatsen. Van binnenlandse vluchten tot treinen, maar ook bussen. En die laatste optie is echt verreweg de goedkoopste. Op dag 3 stappen we dan ook al vroeg in een Greyhound bus naar Washington. 4 uur later sta je op Union Station en ben je eigenlijk al hartje centrum.

WASHINGTON DC | US roundtrip

Meer dan het witte huis
We slapen in een prima Airbnb in Columbia heights. Een opkomende wijk vol met bomen en gekleurde huizen. Vanaf daar ben je in 10 minuten lopen in Adams Morgan. Een straat vol supergezellige en lokale restaurants en barretjes. We snacken er wat om bij te komen van de busreis, blijven vervolgens hangen en eindigen uiteindelijk met een lekker diner op een rooftopbarretje.

Hop on hop off
Washington staat natuurlijk bekend om de overheid die er gevestigd is. Alle gebouwen die je in de films voorbij ziet komen, willen we natuurlijk ook even in het echt bewonderen. Alles ligt echter nogal ver uit elkaar (en we hebben in NYC al genoeg gelopen;) dus kiezen we voor een absolute no-go voor wannabe travel girls, we stappen in een hop-on hop-off bus. Beste idee van de reis… Zo zie je alles en kun je ’s avonds ook nog gewoon lopen. Win-win. We laten ons de hele stad doorrijden om te eindigen in de studentenwijk Georgetown. Vol met winkeltjes, barren en restaurants. We proosten op happy-hour, window shoppen een beetje en eindigen in een heel gezellig frans restaurantje. Les van de dag: Ken geen schaamte en Washington is meer, veel meer dan alleen overheidsgebouwen. Het is supergroen, kleurrijk en gezellig!

US roundtrip | white houseUS roundtrip | Washington monument US roundtrip | Washington US capitol

US roundtrip | washington monument tourist

US roundtrip | georgetown cocktailsUS roundtrip | washington adams morgan

PHILADELPHIA | US roundtrip

Net niet
Dan is het alweer tijd voor Greyhound #2, tijd voor Philadelphia. We slapen in een basic hotelletje in een van de shoppingstreets van de stad. Het weer is mooi dus we wandelen wat rond, eten (natuurijk) een Philly cheese steak, drinken koffie op het plein voor het gemeentehuis en maken ons vervolgens op voor Italiaans eten. Een aanrader, mocht je in Philly zijn. Verder moet ik zeggen dat ik niet heel erg onder de indruk ben van de stad. Na Washington oogt het hier krap en rommelig. Ik mis de historie van DC of de buzz van New York. Toch fijn dat we na een uitgebreid ontbijt en een bezoekje aan de beroemde (maar niet impressive) liberty bell de Greyhound weer instappen. Nog een dagje New York op het programma.

Dit keer slapen we in downtown, in een gezellig hotel om de hoek van ground zero, Brooklyn bridge en Wallstreet. Genoeg te zien op de laatste dag van de trip dus. En zo lijkt het als ik weer op JFK sta alsof ik 3 weken weg ben geweest. Geen slecht gevoel kan ik je vertellen…

US roundtrip | Philadelphia

Kort samengevat:

• Met de Greyhound bus reizen is top. Budget friendly en super local.
  • New York voor de eerste keer is heel anders dan voor de 4e keer. Toch blijf ik altijd verliefd op de toeristische wandeling over de Brooklyn Bridge en een picknick in Central Park.
  • Washington is 4 uur rijden van New York en absoluut de moeite waard.
  • Ga verder dan alleen de government buildings. Washington kent zoveel mooie, kleurrijke wijken met superleuke barretjes en restaurant.
  • Schaam je niet voor hop-on-hop-off bussen.
  • Philadelphia is niet per se een must visit, behalve als je heel erg van de Philly Cheese Steak houdt.