Ostend beach festival | België

Vorig weekend ben ik voor het eerst de grens over gestoken om te feesten: dance festival Ostend Beach in Oostende. Vier verschillende area’s, vrijdag en zaterdag feest en ze vierden ook hun vijfjarig jubileum. Gewapend met VIP tickets kwamen m’n vriend en ik vrijdagmiddag aan op het festivalterrein.

Helaas liet de zon zich minder zien dan gehoopt, maar het was gelukkig droog. Voordat we het festivalterrein op konden kregen we eerst een heftige drugscontrole. Iedereen werd op een rij gezet en drugshonden snuffelden ons van top tot teen af. All clear, dus we mochten door naar binnen:)

GirlsLove2Travel Ostend Beach

Eenmaal binnen valt er gelijk een warme deken van happiness om ons heen. Wow! Wat een relaxte sfeer. Snel in de VIP ruimte een wijntje scoren, geen rij! En binnen no time hadden we ineens heel veel nieuwe Belgische vrienden gemaakt:) Over Summer Sports gesproken, dansen in het zand is er absoluut eentje. Wow, wat is dat zwaar voor je benen. Naar mate het donker werd begon het festival er door alle belichting steeds mooier uit te zien. Zweten, dansen, zweten! Vlak voor het einde gingen we moe maar onwijs voldaan naar ons hotel 5 minuutjes verderop. Slapen!

Photo 20-07-14 21 11 51

Na lekker uitslapen, lunchen, een strandwandeling en wat door de stad struinen gingen we voor dag twee. Het terrein was een stuk drukker dan vrijdag, maar nog steeds voelde het niet benauwd. Het zonnetje scheen heerlijk en iedereen liep met een grote glimlach rond. Er werd stevig gedraaid en iedereen was al flink op dreef. Ik weet niet hoe het is om als toerist in Nederland op een festival te zijn, maar wij voelden ons hier enorm welkom. Net als op dag 1 waren we weer binnen no time met jan en allemaal aan de praat en dans. See ya next year Ostend Beach!

Oostende mini holiday
Het mooie van een festival in het buitenland is je er gelijk een minivakantie van kunt maken. ’s Morgens op je gemak opstaan en ontbijten, daarna naar de stad of het strand, lunchen en door naar het festival. En wat al helemaal tegek was dat in het Mondo hotel waarin we logeerden ook honden mee mochten! Hoe leuk, onze Rio kon eindelijk eens mee op reis! Oostende is trouwens ideaal om je hond mee naar toe te nemen. Je kunt heerlijk op het strand ravotten en honden mogen in alle restaurants mee naar binnen.

Photo 20-07-14 20 21 13

De beste salades in town: restaurant het Groote Huys
Als je hier binnen stapt ben je ineens in Parijs. Het restaurant is een statige huiskamer met ornamenten aan het plafond en kroonluchters. Ik werd er spontaan blij van. Bij mooi weer kun je in de prachtige binnentuin eten. Deze plek is echt een parel middenin het centrum. Wij hebben er verrukkelijk geluncht. Ik ben een behoorlijke salade kenner -al zeg ik het zelf- en de salades hier zijn echt niet normaal goed! Behalve de beste salades hebben ze ook een prachtige menukaart voor een uitgebreid diner.

Photo 20-07-14 20 16 18

De lekkerste taartjes in town: Huis de Cock
De mooiste taartjes, vers gebakken brood, verrukkelijk ijs, Italiaanse koffie en allerlei soorten thee. My god, Huis de Cock is een foodie heaven! Alleen al de winkel zelf is een feestje om in rond te neuzen. Het ene taartje nog aantrekkelijker dan de ander en alles staat keurig op temperatuur in een prachtige koeling, die eigenlijk meer weg heeft van een sjieke etalage. De perfecte spot voor een pitstop tijdens het slenteren door de stad.

Photo 20-07-14 20 25 31

De beste mosselen in town: restaurant Kombuis
In België zijn betekent natuurlijk mosselen eten. Daarom was onze missie om naar het beste mosselrestaurant van Oostende te gaan en die hebben we dankzij Tripadvisor gevonden: restaurant Het Kombuis. Laat je niet afschrikken door de buitenkant, want het ziet er uit als een snackbar. Eenmaal binnen kom je in een wat lijkt piep kleine en volle huiskamer. De tafels staan dicht op elkaar en het zit helemaal vol. Gelukkig hadden we gereserveerd;) Op de kaart staan alle mosselvariaties die je je maar kunt voorstellen. En believe me, ze zijn om je vingers bij af te likken!

Manon

You can follow us on BlogLovinFacebookInstagram & Twitter

Geschreven door Manon

"Never ending wanderlust. Always on the hunt for adventure. Made for the sun. Loves to dance. A huge crush on sports, food & wine."

Laat een reactie achter

* Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.