Manon’s jaaroverzicht 2015

Het klinkt heel cliché maar wat is dit jaar voorbij gevlogen. Niet normaal. Waar als kind een jaar bijna oneindig leek, lijkt het nu wel alsof ieder nieuw jaar sneller voorbij gaat. Tijd voor een terugblik.

Reisjaar 2015
Ik heb weer heel vaak m’n koffer gepakt en weer een stukje meer van onze mooie planeet mogen leren kennen. De laatste maanden van het jaar heb ik wel een beetje gas terug genomen. Ik merkte op een gegeven moment dat ik teveel uit m’n koffer leefde en thuis nergens meer aan toe kwam. Daarbij hebben mijn lief en ik een nieuwe woning gekocht die nu in aanbouw is. Daar moest ik me ook op concentreren, want er komt veel meer bij kijken dan een bestaande woning kopen.

Persoonlijk jaar 2015
Ook op persoonlijk vlak was het een bijzonder jaar.

• Na lang overdenken heb ik m’n baan opgezegd en ben ik volledig ondernemer geworden.
  • Zoals gezegd een nieuwe woning gekocht met mijn lief ❤️
  • Bijna 6 maanden lang hebben we op een camping in Landsmeer gewoond en dat was een fantastische ervaring!
  • Last maar zeker not least heb ik mijn persoonlijke verhaal public gemaakt met een interview in de Metro en op girlslove2run. Onwijs spannend om te doen, maar ontzettend blij dat ik het gedaan heb. De hoeveelheid mooie reacties die ik hierop heb gekregen had ik nooit durven dromen.

2016
Ik ben niet iemand die een planning voor haar leven klaar heeft liggen. Volgens mij is het leven juist 10x leuker als je niet veel uitstippelt. Dan heb je ook met minder teleurstellingen te maken. I go with the flow en hou graag alle opties. Dat avontuur vind ik het mooie aan het leven. Wat wel vast staat voor 2016 is dat ons nieuwe huis wordt opgeleverd. Als het goed is krijgen we rond april/mei de sleutel!

Thank you
Ik wil jou bedanken voor je support, bedankt voor het lezen van onze verhalen en bedankt dat je ons trouw volgt. Daar doen we het voor en zonder jou is GirlsLove2Travel natuurlijk helemaal niks:)

Ik wens je een avontuurlijk en reislustig 2016. Vol liefde en gezondheid.

The world is your playground!

Manon

You can follow us on BlogLovinFacebookInstagram & Twitter

JANUARI

Thailand – Koh Mook & Koh Ngai

Oh ik hou zo van Thailand! Het heeft alles wat je zoekt in een vakantiebestemming. En de 2 idyllische eilandjes, Koh Mook & Koh Ngai, die ik tijdens deze trip heb ontdekt hebben mijn liefde voor dit land alleen maar groter gemaakt.Thailand Koh Mook drinksThailand Koh Ngai

FEBRUARI

Spanje – Valencia

Door mijn jaarlijkse tripjes naar Valencia ken ik deze stad inmiddels bijna net zo goed als Amsterdam. Samen met m’n vriendinnetjes Daisy en Esther (die in Valencia woont) is het iedere keer weer een heerlijke girls-trip. Uren kletsen, chick flicks kijken en natuurlijk tapas. Heel veel tapas!
Photo 14-10-15 11 55 18

Ameland – Detox bootcamp weekend

Dagelijks een paar uur sporten in de frisse buitenlucht, in combinatie met alleen maar zuivere voeding. Dus niks geen detox gedoe met sapjes, maar je lichaam reinigen door middel van sporten en goede voeding. Het schone en fitte gevoel waarmee ik thuis kwam wil ik nog veel vaker ervaren!

Bootcamp survival workoutFrie-vit bootcamp detoxweekend09

MAART

Japan – Tokio & Hirafu

Jarenlang van gedroomd en dit jaar eindelijk van gekomen. Tokio is amazing! M’n lief haat stedentrips, maar Tokio wil ie nog wel 100x naar toe:) Snowboarden in de beste poedersneeuw ter wereld van het op het Noordelijke eiland gelegen Hirafu was een ones-in-a-lifetime ervaring. Ik wil nog veel meer van dit indrukwekkende land zien.

Tokio Shibuya headerHirafu Japan05

Italië – Zuid Tirol

Wellness verwennerij, Michelin sterren restaurants en wijn ski-toers. En om nog maar te zwijgen over het prachtige landschap met geweldige pistes. Zuid Tirol heeft me enorm verrast. Mijn artikel over Zuid Tirol kun je in januari lezen.Zuid TirolZuid Tirol - 1

JUNI

Italië – Sicilië

Ook een bestemming die al lang op m’n verlanglijst stond. Samen met vriendinnetje en fotograaf Steef mocht ik voor TravelBird een rondreis over het eiland maken en de leukste spots verzamelen. Bellissima! Check de video hier.Beste restaurants SiciliëRondreis Sicilië

Spanje – Ibiza

Lucky girl Fiek zat verbleef de hele maand juni op Ibiza! Samen met Daphne & Francien maakten we er een girls only trip van met vooral veel zonnebaden, eten, drinken en dansen. Zoals het hoort op Ibiza zeg maar:)

IbizaIbiza - 1

AUGUSTUS

Spanje – Benidorm

Benidorm is een bestemming waarbij je gelijk aan overbevolkte stranden en dronken Engelse toeristen denkt. Des te leuker om te ontdekken dat Benidorm ook een hele andere kant heeft. Verlaten stranden, fantastische restaurantjes en heel veel watersport mogelijkhedenThings to do in Benidorm 4Benidorm local restaurants - 1

SEPTEMBER

Oostenrijk – outdoor trip

Met professionele outdoor gear voor Rio hebben we uren lange wandelingen door de Oostenrijkse bergen gemaakt. Wat een schitterend land is dit toch! Met recht een van mijn mooiste trips dit jaar. En dat komt stiekem ook wel een beetje omdat het een reis samen met mijn lief en Rio was:)
Tips voor bergwandelenTips voor bergwandelen - 1

Zeeland – Pure Me Retreat

Even helemaal niks moeten. Quality time met jezelf. Enorm verwend worden met maaltijden om je vingers bij af te likken, massages, yoga en coaching. Pure Me Retreat was een genot. Een heel fijn en lief kadootje voor jezelf:)Pure me retreats - 1Op retreat in Nederland Pure me retreats

Duitsland – wijnreis Nahe gebied

Laat een wijnreis maar aan Vi en mij over:) Na een uurtje of 5 rijden komen we aan in de Duitse Nahe streek waar we ons 3 dagen lang letterlijk onderdompelen in de wijnwereld om met een auto tot aan de nok toe gevuld met wijn weer richting huis te tuffen.BadKreuznach12BadKreuznach30

OKTOBER

Spanje – Valencia

Valencia trip nummer 2 van dit jaar. And it never get boring:) Heerlijk om nog wat laatste zonnestraaltjes mee te pikken. Nog ff zonder jas de deur uit en tot laat op een van de prachtige pleinen op het terras borrelen.

Valencia - 1

NOVEMBER

UK – Londen

Eindelijk een trip met z’n drietjes! De eerste en de enige van 2015. Een paar dagen lang hebben we rondgestruind door Londen, van restaurant naar restaurant. Ik ben zelfs helemaal vergeten foto’s te maken:)

DECEMBER

Frankrijk – Parijs

Mijn reisjaar heb ik (net zoals vorig jaar) afgesloten in de meest romantische stad van Europa: Paris! Vorig jaar is onze vriend Luiz naar Parijs verhuisd, dus we hebben een heerlijk logeeradres middenin de stad met uitzicht op de Sainte-Trinité kerk.ParijsParijs - 1

2 Reacties

• Malou schreef:

Mooi overzicht Manon! Helemaal gemist trouwens dat je je baan hebt opgezegd. Stoer van je!
    En was echt onder de indruk van je blog over Sicilië, lijkt me heel mooi!

• Manon schreef:

Thx meis:) Toen ik dit artikel aan het maken was deed ik alle reizen in m’n hoofd weer een klein beetje over. Zo leuk:) En Sicilië is echt een must visit. Vermijd wel de zomermaanden, te heet en je kunt dan lopen over de hoofden. xxx

Laat een reactie achter

* Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.